25. jan.Vaktsam fred i BarentshavetRedaksjonsmedlem William Sem Fure har intervjua Andreas Østhagen, seniorforskar ved FNI (Fridtjof Nansen Institute). Forskarane ved FNI...
12. jun. 2023Disenchantment, or Dark Enchantment ?Skribent: Esmé L.K. Partridge I denne artikkelen utforsker den britiske skribenten Esmé Partridge hvordan den nyliberale forestillingen...
31. des. 2022Intervju med Pascaline Lécorché om valgene i Frankrike i 2022Skribent: Emil Perron. Denne artikkelen er den tredje i artikkelserien om den franske presidentvalgkampen i 2022. Prosjektet har mottatt...
18. nov. 2022Intervju med Ruben Steinum Hvordan, og etter hvilke prinsipper, hevder kunstnerne sine interesser i møte med statsforvaltningen? I forbindelse med temaet «Kunst og...
17. nov. 2022Mens vi venter på stormakteneSkribent: William Sem Fure Bilde: FV Argos Georgia Nordmenn i Sørishavet Tema for dette nummeret av Røyst er Latin-Amerika. For å knytte...
30. okt. 2022Leiar, Røyst #19-20Tema: Latin-Amerika I dette nummeret har me ønska å utforska Latin-Amerika kulturelt, historisk og politisk, og forsøke å gje regionen...
27. okt. 2022Film og Revolusjon - litt om latinamerikansk filmBiletet er henta frå filmen Utama frå 2022, som blei vist på Cinelatino i mars. I mars i år gjekk filmfestivalen Cine Latino av stabelen....
24. okt. 2022Røyst #21: VekstRøyst søker bidrag til vårt neste nummer, som vil ta for seg temaet vekst - besettelsen som gjennomsyrer oss både som individ og samfunn....
11. apr. 2022Den franske venstresidens hule hologrammer:Fortidens fremtidsspøkelser i vår samtids bugnende tåke Skribent: Emil Perron "Le spectre de Banquo", 1854, Théodore Chassériau...